ازدواج جوانان در دوران کرونا
نوشته شده توسط : غزاله البهشتی

با توجه به شرایطی که این روز ها بروز ویروس کرونا برای جهان ایجاد کرده ، همه چیز دست خوش تغییرات زیادی شده . یکی از این موضوعات مسئله ازدواج جوانان می باشد . بسیاری از افرادی که به مشاوره قبل ازدواج مراجعه می کنند ، از شرایط موجود دچار سردرگمی شده اند و نمی دانند نحوه ارتباط ، آشنایی ، شناخت و حتی مراسم های مربوط به ازدواج را چه کنند . برخی از جوانان به دلیل محدودیت ها ازدواج خود را متوقف کرده و برخی با برگزاری مراسم های خلوت و بدون حضور اعضاء خانواده بر سر زندگی خود رفته اند . در واقع بروز ویروس کوئید_19 در جهان مزایا و معایبی را در ازدواج جوانان ایجاد کرده . از مزایای آن می توانیم به کاهش هزینه های ازدواج ، از قبل مراسم های مختلف مثل نامزدی و عروسی یاد کرد و از معایب آن می توان به بالا رفتن هزینه ها در این دوران و عدم توانایی در شناخت یکدیگر نام برد . در ایم مطلب سعی بر آن داریم تا اطلاعاتی درباره ویژگی هایی که جوانان برای ازدواج خود باید مد نظر قرار بدهند ، ارائه دهیم تا در این روزگار کرونایی کمکی به شکل گیری های زندگی مشترک کرده باشیم .

ازدواج موفق چیست ؟

هر کسی معیار های خاص و منحصر به فردی را برای ازدواج موفق دارد که ممکن است این معیار های از نظر فرد دیگری باعث شکست زندگی باشد . برخی از افراد معنویات را عامل ازدواج موفق می دانند و برخی از افراد به مسائل مالی اهمیت می دهند و در مواقعی نیز اخلاقیات اولویت افراد برای داشتن یک زندگی موفق می باشد . بر طبق تحقیقاتی که در بهترین مرکز مشاوره انجام گرفته است ، ازدواج موفق با ازدواجی گفته می شود که  دو طرف از لحاظ اجتماعی ، فرهنگی ، شخصیتی ، عاطفی دارای تشابهات زیادی بوده و مکمل یکدیگر باشند . برخی از ویژگی ها برای داشتن ازدواجی موفق ضروری می باشد که هر فردی با هر معیاری بهتر است به آن توجه نماید .

ویژگی های ازدواج موفق

1-    داشتن تعادل در زندگی مشترک : زندگی متعادل یعنی هر بخش از زندگی به صورت مناسب و متساوی تقسیم شود و هیچ کدام بیش از اندازه یا کمتر نباشد . به عنوان مثال همه زوج ها با یکدیگر اختلاف پیدا می کنند ، اما زوجی دارای ازدواجی موفق می باشند که پس از بروز اختلاف دعوا و قهر خود را بیش از اندازه ادامه نداده و به دنبال حل اختلاف خود به صورت بنیادی باشند .

2-    آگاهی از نحوه گفتگو : این ویژگی در داشتن یک زندگی موفق بسیار ضروری می باشد . زوجینی که با مشکلات دراز مدت با همسر خود ، رو به رو می شوند و از مشاوره آنلاین استفاده می کنند ، معمولا همگی نحوه گفتگو با یکدیگر را به صورت صحیح بلد نیستند . زوجینی که بلد هستند با یکدیگر گفتگو کنند ویژگی های زیر را رعایت می کنند :

-         در مکالمات به یکدیگر بر چسب نمی زنند .

-         مسئولیت خود را در بروز مشکل می پذیرند و سعی نمی کنند یکدیگر را مقصر جلو دهند .

-         به احساسات یکدیگر احترام گذاشته و از آن در گفتگو ها سوء استفاده نمی کنند .

-         در مکالمات با آرامش و همدلی صحبت می کنند .

3-    وجود عشق و علاقه : طی تحقیقاتی که در مرکز مشاوره خانواده انجام شده ،  زوجینی که بین آنها علاقه و عشق وجود داشته ، تلاش بیشتری برای حفظ زندگی مشترک می کنند . پایه های داشتن یک ازدواج موفق داشتن علاقه می باشد ، در زندگی مشترک لحظات زیادی وجود دارد که زوجین خسته ، کلافه و یا نا امید می شوند . در این شرایط وجود علاقه می تواند احساس تلاش و امید را به آنها باز گرداند .

انتخاب فرد مناسب در دوران کرونا

چنانچه دختر یا پسری در دوران قرنطینه تصمیم به ازدواج با یکدیگر دارند بهترین راه برقراری تماس های زیاد با تلفن و ملاقات در مکان های باز می باشد . در این قسمت سعی می کنیم نکاتی را بیان کنیم که خیلی زود شما را متوجه درست بودن یا غلط بودن انتخاب خود می کند .

-         فردی متناسب با خود بیابید : تناسب افراد از نظر فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و اعتقادی در موفقیت زندگی بسیار مهم است . افرادی که فاقد هر یک از این تناسبات باشند احتمال کمتری در موفقیت ، خواهند داشت . البته این مسئله به صورت مطلق نیست . هر چند هیچ فردی کاملا مشابه با دیگری نیست اما تفاوت های زیاد باعث دلسردی و مشکلات زیادی در زندگی مشترک می شود .

-         فردی را پیدا کنید که بتوانید با او حرف بزنید : هر چقدر همسر شما زیبا ، پولدار و تحصیل کرده باشد ، چنانچه نتوانید به راحتی با وی درد و دل کنید و از احساسات خود بی پرده در مقابل او صحبت کنید ، نمی توانید ازدواجی موفق داشته باشید . بسیاری از افرادی که پس از ازدواج نیاز به تلفن روانشناس دارند را افرادی تشکیل می دهند که از فشار حرف های نا گفته خود در زندگی رنج می برند .

-         فردی را انتخاب کنید که با او شاد هستید : افراد شاد ، یکدیگر را زودتر می بخشند و نسبت به یکدیگر با محبت بیشتری رفتار می کنند . در زندگی لحظات سخت و خسته کننده ای وجود دارد ، داشتن یک همسر شاد می تواند به شما کمک کند تا ذهنتان از مشکلات و ناراحتی ها منحرف شده و به زندگی امیدی دوباره پیدا کنید . داشتن همسری شاد باعث ایجاد خانواده ای با سلامت روان بالا می شود ، که کودکان در آن نیز وضعیت روحی بهتری دارند .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن : 22593216 – 22795735

 

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3 




:: برچسب‌ها: مشاوره قبل ازدواج , بهترین مرکز مشاوره , مشاوره آنلاین , مرکز مشاوره خانواده , تلفن روانشناس ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: